CARBON

Блог вчителя хімії

Дистанційне навчання для 7 класу

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
(Наказ Міністерства освіти і науки України № 466 від 25.04.2013, зареєстрований в Міністерстві юстиції України за №703/23235)

Дистанційне навчання - це нова форма організації навчального процесу, що базується на принципах самостійного навчання. Середовище навчання характеризується тим, що слухачі часто зовсім вiддаленi вiд викладача в просторі або в часі, водночас вони мають можливість в будь-яку хвилину підтримувати діалог за допомогою засобів телекомунiкацiй. Системи дистанційного навчання (СДН) використовуються для ефективного управління освітнім процесом і моніторингу його результатів. Навчання і перевірка знань можуть проводитися як в корпоративних локальних мережах, так і через Інтернет. Оскільки СДН дозволяє розмежувати права доступу до різних ресурсів і засобів управління, з її використанням спрощується доступ слухачів до курсів, а для адміністраторів навчання і викладачів істотно спрощується процес управління навчанням.
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів навчання.
Дистанційне навчання включає в себе сучасні форми і методи конструювання та відображення змісту навчання, елементи модульного і комп’ютерного навчання, теорії та практики, самостійної роботи учнів, застосування у навчанні сучасних інформаційних технологій, комп'ютерів, телекомунікацій і являє собою цілеспрямований інтерактивний процес взаємодії учнів і викладачів-модераторів.
До переваг дистанційного навчання відносять асинхронність, доступність інформації, зменшення соціальної дистанції.
У ньому виділені такі принципи забезпечення якості:
• Заохочення контактів між учнями і вчителем.
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання. 
• Швидкий зворотний зв’язок. 
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів навчання.

 календарно-тематичне планування курсу хімії для 7 класу

         
№п/п
дата

                    Тема уроку
Методичне забезпечення уроку.                   Дем. ; Лаб.д ; конспект, презентація


Вступ

1

Первинний інструктаж
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.

Дем.1: Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
Дем.2: Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах.
 Таблиця: Маркування небезпечних речовин.
Конспект «Хімія-природнича  наука»
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті
Картка – завдання до уроку №1


Тема 1. Початкові хімічні поняття

2

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Фізичні властивості речовин.
Конспект «Атоми, молекули, йони», Конспект «Фізичні  тіла, матеріали, речовини
Лаб. дослід № 1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків
3

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.
http://LearningApps.org/watch?v=p4nazeoav16  
Вправа : Суміші і чисті речовини (в конспекті         Конспект «Чисті речовини та суміші. Способи розділення сумішей».
Тестовий контроль знань: «Чисті речовини та суміші. Способи розділення сумішей». http://LearningApps.org/watch?v=ph7v8inx516
4

Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Структура періодичної системи.
Дем 3.: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. 
Презентація «Атом,його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи» 9 слайд: вправа : Назви і символи хімічних елементів 
http://LearningApps.org/watch?v=p26oxiukk16     Картка – завдання до уроку №4                       
Таблиця :Назви і символи деяких хімічних елементів
Відеоролик анімація Будова атома і ядра
5

     Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
Презентація «Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів».                                                                Картка – завдання до уроку №5
6

Хімічні формули речовин.
Конспект « Хімічні формули речовин».                 Презентація «Хімічні формули речовин»
7

Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.

Дем.4.: Зразки металів і неметалів.                 
Конспект «Багатоманітність речовин. Прості речовини. Метали і неметали»               Вправа : метали і неметали(в конспекті http://LearningApps.org/watch?v=pxseoxu6316   Вправа : прості речовини і складні(в конспекті)                                             http://LearningApps.org/watch?v=p87by1boa16
8

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

Конспект «Валентність хімічних елементів» 
Презентація«Валентність хімічних елементів»
Вправа: Визначити валентність елемента в бінарній сполуці з оксигеном: http://LearningApps.org/watch?v=p0rkcaps516
Таблиця валентностей  
Картка – завдання до уроку №8
Алгоритм визначення валентності

9


   Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
Розрахункові задачі:
1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.
Конспект «Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою
Картка – завдання до уроку №9
Алгоритм обчислення відносних молекулярних мас
10

Масова частка елемента в складній речовині.
Розрахункові задачі:
2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.
Конспект «Масова частка елемента в складній речовині» 
Картка – завдання до уроку №10 
Алгоритм обчислення
масової частки елементу в речовині
Тестовий контроль знань: Масова частка елемента в складній речовині.

11

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

Лаб. дослід  № 3:   Проведення хімічних реакцій                                                      
Картка – завдання до уроку №11
Конспект «Фізичні та хімічні явища.»
Презентація  «Фізичні та хімічні явища.»
 Демонстрації 5-9: Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.                                                                              


Тема 2. Кисень

12

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
Конспект «Оксиген. Поширеність Оксигену та кисню в природі. Кисень,склад його молекули, фізичні властивості кисню.»
13

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакції розкладу. Каталізатор. Способи збирання кисню.
Дем.11: Добування кисню з гідроген пероксиду.                                                         Дем.12. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. Доведення наявності кисню.                             
Картка – завдання до уроку №13
Конспект «Добування кисню в лабораторії. Реакції розкладу. Каталізатор .»
14

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

.Дем.10: Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
Картка – завдання до уроку №14        
Презентація «Хімічні рівняння»
Конспекти «Закон збереження маси речовини», «Рівняння хімічних реакцій Алгоритм добирання коефіцієнтів                       
15

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.


Дем.13: Спалювання простих і складних речовин.                                                          
Картка – завдання до уроку №15
Конспект «Хімічні  властивості кисню. Реакція сполучення.»
Вправа :Оксиген та кисень
Вправа :"Властивості кисню"  http://LearningApps.org/view1392715
Вправа : Горіння
http://LearningApps.org/view1260941


Тема 3. Вода

16

Вода - найважливіша речовина на Землі. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
Конспект «Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.»         
Презентація: Вода - найважливіша речовина на Землі.
Презентація: Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. 
Картка – завдання до уроку №16 
17

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.                                 Розрахункові задачі
3. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
Виготовлення розчину.

Дем.16: Виготовлення розчинів.              
Лаб. дослід  № 4: Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.             
Конспект «Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини»
Картка – завдання до уроку №17
Алгоритм обчислення  масової частки  і маси розчиненої речовини в розчині.

18

Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
Поняття про індикатори.

Дем.17:Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.
Дем.18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.                                 
Лаб. дослід № 5: Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.
Картка – завдання до уроку №18
Конспект  «Хімічні властивості оксидів»
Презентація: «Взаємодія води з оксидами. Поняття про індикатори»
Презентація:  Вода з оксидами металічних елементів 





    












  

Немає коментарів:

Дописати коментар