ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДИСТАНЦІЙНЕ
НАВЧАННЯ
(Наказ Міністерства освіти і науки України № 466 від 25.04.2013, зареєстрований
в Міністерстві юстиції України за №703/23235)
Дистанційне навчання - це нова форма організації навчального процесу, що
базується на принципах самостійного навчання. Середовище навчання
характеризується тим, що слухачі часто зовсім вiддаленi вiд викладача в
просторі або в часі, водночас вони мають можливість в будь-яку хвилину
підтримувати діалог за допомогою засобів телекомунiкацiй. Системи дистанційного
навчання (СДН) використовуються для ефективного управління освітнім процесом і
моніторингу його результатів. Навчання і перевірка знань можуть проводитися як
в корпоративних локальних мережах, так і через Інтернет. Оскільки СДН дозволяє
розмежувати права доступу до різних ресурсів і засобів управління, з її
використанням спрощується доступ слухачів до курсів, а для адміністраторів
навчання і викладачів істотно спрощується процес управління навчанням.
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів
навчання.
Дистанційне навчання включає в себе сучасні форми і методи
конструювання та відображення змісту навчання, елементи модульного і
комп’ютерного навчання, теорії та практики, самостійної роботи учнів, застосування
у навчанні сучасних інформаційних технологій, комп'ютерів, телекомунікацій і
являє собою цілеспрямований інтерактивний процес взаємодії учнів і
викладачів-модераторів.
До переваг дистанційного навчання відносять асинхронність, доступність
інформації, зменшення соціальної дистанції.
У ньому виділені такі принципи забезпечення якості:
• Заохочення контактів між учнями і вчителем.
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів
навчання.
(Наказ Міністерства освіти і науки України № 466 від 25.04.2013, зареєстрований в Міністерстві юстиції України за №703/23235)
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів навчання.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів навчання.
календарно-тематичне планування курсу хімії для 7 класу
№п/п
|
дата
|
Тема уроку
|
Методичне забезпечення уроку. Дем. ; Лаб.д ; конспект,
презентація
|
|
Вступ
|
||||
1
|
Первинний інструктаж
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.
|
Дем.1: Взаємодія харчової соди (натрій
гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
Дем.2: Зміна забарвлення індикаторів у різних
середовищах.
Таблиця: Маркування небезпечних речовин.
Конспект
«Хімія-природнича наука».
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті
Картка – завдання до уроку №1
|
||
Тема 1. Початкові хімічні поняття
|
||||
2
|
Фізичні
тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Фізичні властивості речовин.
|
Конспект «Атоми, молекули, йони», Конспект «Фізичні тіла, матеріали, речовини
Лаб. дослід № 1: Ознайомлення з
фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків
|
||
3
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення сумішей.
|
http://LearningApps.org/watch?v=p4nazeoav16
Вправа : Суміші і чисті речовини (в конспекті Конспект «Чисті речовини та суміші. Способи розділення сумішей».
Тестовий контроль знань: «Чисті речовини та
суміші. Способи розділення сумішей». http://LearningApps.org/watch?v=ph7v8inx516
|
||
4
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і
символи. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Структура періодичної системи.
|
Дем 3.: Періодична система
хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
Презентація «Атом,його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи» 9 слайд: вправа : Назви і символи хімічних елементів http://LearningApps.org/watch?v=p26oxiukk16 Картка – завдання до уроку №4 Таблиця :Назви і символи деяких хімічних елементів |
||
5
|
Маса атома.
Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
Презентація «Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів». Картка – завдання до уроку №5 |
||
6
|
Хімічні формули речовин.
|
Конспект « Хімічні формули речовин». Презентація «Хімічні
формули речовин»
|
||
7
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.
Метали й неметали.
Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.
|
Дем.4.: Зразки металів і
неметалів.
Конспект «Багатоманітність речовин. Прості речовини. Метали і неметали» Вправа : метали і неметали(в конспекті http://LearningApps.org/watch?v=pxseoxu6316 Вправа : прості речовини і складні(в конспекті) http://LearningApps.org/watch?v=p87by1boa16 |
||
8
|
Валентність
хімічних елементів. Складання
формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
Конспект «Валентність хімічних елементів»
Презентація«Валентність хімічних
елементів»
Вправа: Визначити валентність елемента в бінарній сполуці з оксигеном: http://LearningApps.org/watch?v=p0rkcaps516
Таблиця валентностей
Картка – завдання до уроку №8
Алгоритм визначення валентності
|
||
9
|
Відносна
молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
Розрахункові задачі:
1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
Конспект «Відносна молекулярна маса речовини, її
обчислення за хімічною формулою
Картка – завдання до уроку №9
Алгоритм обчислення відносних молекулярних мас
|
||
10
|
Масова
частка елемента в складній речовині.
Розрахункові задачі:
2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
Конспект «Масова частка елемента
в складній речовині»
Картка – завдання до уроку №10 Алгоритм обчислення
масової частки елементу
в речовині
Тестовий контроль знань: Масова частка елемента в складній
речовині.
|
||
11
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що
їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
|
Лаб. дослід № 3: Проведення
хімічних реакцій
Картка – завдання до уроку №11
Конспект «Фізичні та хімічні явища.»
Презентація «Фізичні та хімічні явища.»
Демонстрації 5-9: Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду,
зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.
|
||
Тема 2. Кисень
|
||||
12
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули,
поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
Конспект «Оксиген. Поширеність Оксигену та кисню в
природі. Кисень,склад його молекули, фізичні властивості кисню.»
|
||
13
|
Добування
кисню в лабораторії та промисловості. Реакції розкладу. Каталізатор. Способи
збирання кисню.
|
Дем.11: Добування кисню з гідроген пероксиду.
Дем.12. Збирання кисню
витісненням повітря та витісненням води. Доведення наявності
кисню.
Картка – завдання до уроку
№13
Конспект «Добування кисню в лабораторії. Реакції
розкладу. Каталізатор .»
|
||
14
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
|
.Дем.10: Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
Картка – завдання до уроку №14
Презентація «Хімічні рівняння»
Конспекти «Закон збереження маси
речовини», «Рівняння хімічних реакцій Алгоритм добирання
коефіцієнтів
|
||
15
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець,
водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
|
Дем.13: Спалювання простих і складних речовин.
Картка – завдання до уроку №15
Конспект «Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення.»
Вправа :Оксиген та кисень
Вправа :"Властивості кисню" http://LearningApps.org/view1392715Вправа : Горіння http://LearningApps.org/view1260941 |
||
Тема 3. Вода
|
||||
16
|
Вода - найважливіша
речовина на Землі. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
|
Конспект «Розчин і його
компоненти: розчинник, розчинена речовина.»
Презентація: Вода - найважливіша
речовина на Землі.
Презентація: Розчин та його
компоненти: розчинник, розчинена речовина.
Картка – завдання до уроку №16
|
||
17
|
Кількісний
склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі
3. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
Виготовлення
розчину.
|
Дем.16: Виготовлення
розчинів.
Лаб. дослід № 4: Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.
Конспект «Кількісний склад розчину. Масова частка
розчиненої речовини»
Картка – завдання до уроку №17
Алгоритм обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
|
||
18
|
Взаємодія
води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
Поняття про
індикатори.
|
Дем.17:Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на
індикатори.
Дем.18. Взаємодія фосфор(V)
оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.
Лаб. дослід № 5: Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.
Картка – завдання до уроку №18
Конспект «Хімічні
властивості оксидів»
Презентація: «Взаємодія води з
оксидами. Поняття про
індикатори»
Презентація: Вода з оксидами металічних елементів
|
Немає коментарів:
Дописати коментар